Home › Συζητήσεις › Σχέδιο εσωτερικού κανονισμού Πανεπιστημίου Πατρών › Σχέδιο εσωτερικού κανονισμού Πανεπιστημίου Πατρών
-
ΣυντάκτηςΣχόλια
-
Τίθεται από σήμερα 05/11/2024 έως και 02/12/2024 σε διαβούλευση το σχέδιο του Εσωτερικού Κανονισμού του Πανεπιστημίου Πατρών σύμφωνα με την κείμενο νομοθεσία.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Έχω τις εξής παρατηρήσεις
-Στις σελ.125, 126 υπάρχει η εξής αντίφαση στο Άρθρο 77 – ΜΕΛΗ Δ.Ε.Π. – ΒΑΘΜΙΔΕΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ:
α) σελ.125
2. Οι Αναπληρωτές Καθηγητές και οι μόνιμοι Επίκουροι Καθηγητές δύνανται να ζητήσουν την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του Καθηγητή ή του Αναπληρωτή Καθηγητή, αντίστοιχα μετά από τη συμπλήρωση τριών (3) ετών από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του διορισμού τους στην βαθμίδα που υπηρετούν.
β) σελ.125 και 126
3. Οι επί θητεία Επίκουροι Καθηγητές εκλέγονται για πενταετή θητεία …
Αν η κρίση για την μονιμοποίηση των επί θητεία Επίκουρων Καθηγητών είναι θετική, οι ανωτέρω δύνανται να ζητήσουν την εξέλιξη του στην βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή αμέσως μετά την δημοσίευση της πράξης μονιμοποίησής τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πρέπει να διορθωθεί ώστε να ισχύει είτε το #2 ή το #3 μόνον, όχι και τα δύο.
– Στην σελ. 137, στο #5, είναι αντιδεοντολογικός και πρέπει να απαλειφθεί ο εξής περιορισμός: “Η Εισηγητική Επιτροπή αποτελείται από δύο (2) εσωτερικούς εκλέκτορες και ένα(1) εξωτερικό μέλος.” Αιτιολόγηση: το εκλεκτορικό σώμα πρέπει να έχει την ελευθερία να επιλέγει τους εισηγητές με την μέγιστη επικάλυψη του γνωστικού αντικειμένου, δίχως να γίνονται εκπτώσεις με (αδικαιολόγητο) διαχωρισμό σε εξωτερικά και εσωτερικά μέλη.
Χ. Χρηστίδης
Στο άρθρο 82, ο σωστός νόμος είναι 4957/2022 (εκ παραδρομής έχει μπει ο παλιός νόμος 4521/2018).
Σελίδα 25-26. 7. Διαδικασία ανάδειξης Επιστημονικών Υπευθύνων Μονάδων Κλινικών 7.1. “Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος Μονάδας που ανήκει σε Πανεπιστημιακή Κλινική αναδεικνύεται σύμφωνα με τις διαδικασίες που καθορίζει ο Διευθυντής της Πανεπιστημιακής Κλινικής. ”
Η μονάδα βάση λογικής προϋποθέτει την κατοχή και άσκηση υποεξειδίκευσης που και πάλι λογικά μόνο το μέλος ΔΕΠ που ζητεί την δημιουργία μονάδας κατέχει. Συνεπώς θεωρώ ότι , κατόπιν εγκρίσεως από τομέα και συνέλευση τμήματος, τη διεύθυνση θα πρέπει να την αναλάβει ο αιτών την μονάδα ως υπεύθυνος και ως κατέχων την υποεξειδίκευση και όχι ο διευθυντής της κλινικής που δεν κατέχει την υποεξειδίκευση. Αλλιώς υπάρχει χώρος για άρνηση αυτής, αφενός με ιδιοτελή σκοπό και αφετέρου με επακόλουθη δυσλειτουργία της μονάδας, κάτι που την απομακρύνει από τον σκοπό της ύπαρξης της.
Άρθρο 9
Οργάνωση ΠΜΣ με τη χρήση μεθόδων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σελίδα 226.
Αναφέρεται ότι «Η οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) δύναται να πραγματοποιείται και με τη χρήση μεθόδων σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. ….»
Εν συνεχεία, στην σελίδα 227, αναφέρεται ότι : «Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Η εκπαιδευτική διαδικασία δύναται πραγματοποιείται με τη χρήση μεθόδων ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, οι οποίες δεν υπερβαίνουν το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των πιστωτικών μονάδων του Π.Μ.Σ».
Πιστεύω ότι απαιτείται διευκρίνηση αν το 25% αφορά τα ΠΜΣ που έχουν δηλωθεί ότι θα γίνονται δια ζώσης ή αφορά τα ΠΜΣ που έχουν δηλωθεί ότι θα γίνονται με σύγχρονη/ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Με εκτίμηση και ευχαριστίες για την δημόσια διαβούλευση
Παναγιώτης Σταύρακας
Αρχικά, θα ήταν προτιμότερο και πιο φιλικό προς τον αναγνώστη αν το κείμενο του Κανονισμού είχε εμφανείς τις αλλαγές (σε σχέση με τον προηγούμενο Κανονισμό).
Θα ήθελα να σταθώ στο θέμα της διεθνοποίησης/κινητικότητας.
Θέλει (έχει) το Πανεπιστήμιο Πατρών πολιτική διεθνοποίησης; Πώς εκδηλώνεται αυτή;
Το άρθρο 93 (σελ.147-150) σχετικά με τις άδειες αναδεικνύει μια αντίφαση: Από τη μια το ΠΠ συμμετέχει σε διάφορα προγράμματα και συνεργασίες. Από την άλλη, η υπερρύθμιση των αδειών καθιστά τη συμμετοχή ιδιαίτερα περιοριστική.
Για παράδειγμα, γιατί οι άδειες Erasmus δίνονται (ως τώρα) στη βάση των προϋποθέσεων της παραγράφου 10 κι όχι των παραγράφων 11 και/ή 12; (σελ.149). Να αναφερθώ στο πρόγραμμα Erasmus International. Οι μέρες που διατίθενται είναι 15 με επιπλέον 2-3 μέρες για το ταξίδι που πολλές φορές είναι μακρινό. Είναι προφανές ότι η αναγωγή στην παράγραφο 10 μλοκάρει εντελώς ή καθιστά δύσκολη την κινητικότητα. Επιπλέον, καθιστά αδύνατη τη συμμετοχή στην παραδοσιακή ενδο-ευρωπαϊκή κινητικότητα αλλά και τη συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια, σε διεθνές συναντήσεις, διαλέξεις, κτλ.
Τελικά το ΠΠ θέλει ή όχι την ανάπτυξη διεθνών σχέσεων και την υλοποίησή τους;
Πρόταση: Οι άδειες Erasmus να δίνονται ρητά με βάση τις παραγράφους 11 και/ή 12 (σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της παραγράφου 13).
Στο Άρθρο 93 ”ΑΔΕΙΕΣ ΜΕΛΩΝ Δ.Ε.Π.” θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει μέριμνα για μέλη ΔΕΠ τα οποία διδάσκουν (μετά από ανάθεση της Συνέλευσης του τμήματός τους) σε ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα του Πανεπιστημίου Πατρών των οποίων η έδρα τους βρίσκεται εκτός Ελλάδος (π.χ. όταν υπάρχει επισπεύδων τμήμα ή Πανεπιστήμιο του εξωτερικού). Τέτοια προγράμματα στο πλαίσιο της εξωστρέφειας του ΠΠ έχουν δημιουργηθεί και αναμένεται να δημιουργηθούν κι άλλα στο μέλλον. Προτείνω λοιπόν μια διατύπωση του τύπου:
“Μέλη ΔΕΠ τα οποία διδάσκουν σε προπτυχιακά ή μεταπτυχιακά προγράμματα του Πανεπιστημίου Πατρών (μετά από ανάθεση της Συνέλευσης του τμήματος στο οποίο ανήκουν) των οποίων η έδρα διεξαγωγής είναι στο εξωτερικό δεν χρειάζεται να αιτούνται ειδική άδεια για να μεταβούν και να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους.”
Προφανώς μπορεί να γίνεται μέριμνα και για τις ώρες διδασκαλίας. Για παράδειγμα ο ελάχιστος υποχρεωτικός αριθμός ωρών διδασκαλίας για τις παραπάνω περιπτώσεις να εξακολουθεί να ισχύει αλλά να υπολογίζεται σε ετήσια βάση και όχι σε εξαμηνιαία.
-
ΣυντάκτηςΣχόλια
- Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.