Απαντήσεις συζητήσεων που έγιναν
-
ΣυντάκτηςΣχόλια
-
σε απάντηση του: Κεφάλαιο Α: Διάρθρωση Διοικητικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Πατρών #228
Στις 18/11/2020 έστειλα το παρακάτω μήνυμα στην Επταμελή Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών, η οποία αφορούσε στη προτεινόμενη διάρθρωση του ΕΛΚΕ σύμφωνα με τον προτεινόμενο οργανισμό του ΠΠ. Ο Πρόεδρος του ΕΛΚΕ δεν μου απάντησε και αντ’ αυτού ο Πρύτανης μου είπε ότι έχω να πω να το πω στην διαβούλευση που θα πρότεινε στη Σύγκλητο. Ως εκ τούτου παραθέτω την email της 18ης Νοεμβρίου όπως ακριβώς το έστειλα.
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε και αξιότιμα μέλη της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών.
Με μεγάλη μου λύπη διαπίστωσα ότι στον νέο εσωτερικό κανονισμό του Πανεπιστημίου Πατρών (ΠΠ), που προωθείται στη Σύγκλητο, ο ΕΛΚΕ διασπάται στην Ολομέλεια/7μελές που υπάγονται στη Σύγκλητο και στη ΜΟΔΥ που διοικητικά υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και Φοιτητικής Μέριμνας. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, μια τέτοιου είδους αλλαγή δεν προσφέρει απολύτως τίποτα θετικό στην διοίκηση του ΕΛΚΕ, τουναντίον θα δημιουργήσει προβλήματα.
Και τούτο διότι:
- Τι θα κάνει ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών στον ΕΛΚΕ και με ποια δικαιοδοσία του νόμου. Σύμφωνα με το νόμο 4485/2017 ο ΕΛΚΕ έχει τον δικό του ΠΟΥ, το δικό του ΑΦΜ και το δικό του Γραφείο Ταμειακής Διαχείρισης που σύμφωνα με το νόμο είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο των δαπανών. Γιατί η εμμονή να ενταχθεί η διοικητική εποπτεία του ΕΛΚΕ στην Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και μάλιστα σε αντικείμενο που μάλλον ανήκει περισσότερο στη Γενική Διεύθυνση Ακαδημαϊκών & Διοικητικών Υποθέσεων.
- Καταπατείται το άρθρο 53, παράγραφος 1 του νόμου 4485/2017 που λέει ότι «<Η Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε. είναι το αποφασιστικό όργανο του Ε.Λ.Κ.Ε. και είναι διακριτό από τα όργανα διοίκησης του οικείου Α.Ε.Ι..».
- Το άρθρο 52 του νόμου 4485/2017 αναφέρει τον ΕΛΚΕ ως ενιαία διοικητική οντότητα που υπάγεται στην Σύγκλητο. Ο εσωτερικός κανονισμός του πανεπιστημίου σύμφωνα με το άρθρο 58, παράγραφος 1 του ιδίου νόμου μπορεί να καθορίζει το επίπεδο λειτουργίας του και την οργανωτική δομή του ΕΛΚΕ π.χ. ως τμήμα, ανεξάρτητη διεύθυνση η γενική διεύθυνση έρευνας, αλλά ΟΧΙ ως μέρος άλλου διοικητικού οργάνου του πανεπιστημίου, διότι αυτό καταπατά το προαναφερθέν άρθρο 53, παράγραφος 1 του ιδίου νόμου.
- Αν η Πρυτανεία θέλει περαιτέρω έλεγχο του ΕΛΚΕ, μπορεί κάλλιστα να ενεργοποιήσει τη διαδικασία εσωτερικού ελέγχου όπως προβλέπεται από το νόμο.
- Υπάρχει κάποια εισήγηση από νομική υπηρεσία ή υπουργείο για την δυνατότητα αυτής της αλλαγής;
- Τα τελευταία 4 χρόνια, ολόκληρη η ακαδημαϊκή κοινότητα των ελληνικών πανεπιστημίων προσπαθεί σκληρά να απομακρύνει τους ΕΛΚΕ από το δημόσιο λογιστικό. Γίνανε απίστευτες προσπάθειες για απαγκίστρωση των ΕΛΚΕ από τους φορείς Γενικής Κυβέρνησης. Και ερωτώ, η κίνηση αυτή απομακρύνει ή βυθίζει ακόμη περισσότερο τον ΕΛΚΕ στο δημόσιο λογιστικό; Τι σχέση έχει αυτή η κίνηση με το καθεστώς του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) κα της Ανώνυμης Εταιρείας (ΑΕ) που πρότεινε προεκλογικά η παρούσα πρυτανεία; ΚΑΙ το σημαντικότερο είναι ότι ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ την προσπάθεια ετών όλων των πανεπιστημίων για ενιαίο και ανεξάρτητο ΕΛΚΕ, απαλλαγμένο από τις δυσλειτουργικές διατάξεις του δημόσιου λογιστικού.
Θέλω να πιστεύω ότι η διοίκηση του πανεπιστημίου μας θα παραμείνει πιστή στις αρχές της για ένα ανεξάρτητο και αποτελεσματικό ΕΛΚΕ, μακριά από μελλοντικές επιπλοκές στο ασφυκτικό περιβάλλον του δημόσιου λογιστικού και θα διατηρήσει την εξαιρετική συνεργασία του ΠΠ με τα άλλα πανεπιστήμια, που με τόσο μόχθο έχει οικοδομηθεί. Πήρα το θάρρος να σας στείλω την επιστολή αυτή ως επι μιας εξαετίας Πρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών του ΠΠ.
Με τιμή
Δημοσθένης Πολύζος
- Αυτή η απάντηση τροποποιήθηκε στις 3 έτη, 11 μήνες πριν από Διαχειριστής ιστοτόπου.
- Αυτή η απάντηση τροποποιήθηκε στις 3 έτη, 11 μήνες πριν από Διαχειριστής ιστοτόπου.
-
ΣυντάκτηςΣχόλια