Απαντήσεις συζητήσεων που έγιναν

Επισκόπηση 4 δημοσιεύσεων - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Σχόλια
  • Βαρελάς Γιώργος
    upatras
    Αριθμός σχολίων: 4

    Για κάθε μία από τις υπηρεσίες που παρέχονται, θα πρέπει να οριστεί το SLA (Service-Level Agreement). Έτσι οι χρήστες θα έχουν μία αίσθηση της αξιοπιστίας της κάθε υπηρεσίας, αλλά και η ΔΨΔΤΠΕ θα μπορεί να σχεδιάσει και να προϋπολογίσει τις αντίστοιχες λύσεις.

    Ένα παράδειγμα: Ο κανονισμός θα μπορούσε να ορίσει το εγγυημένο uptime της υπηρεσίας ηλ. ταχυδρομείου στο 99,9%. Αυτό θα σήμαινε πως οι χρήστες ξέρουν πως το σύστημα email του ιδρύματος θα λειτουργεί στο 99,9% του χρόνου, δηλαδή επιτρέπεται να είναι offline 10 λεπτά την εβδομάδα. Αντίστοιχα, η ΔΨΔΤΠΕ θα γνωρίζει το συγκεκριμένο επίπεδο της δέσμευσης προς τους χρήστες και θα υιοθετήσει τις απαραίτητες τεχνολογίες και πρακτικές, έτσι ώστε να μη χάνεται η πρόσβαση στο email για περισσότερο από 10 λεπτά την εβδομάδα / 40 λεπτά το μήνα / ~9 ώρες το έτος.

    Για την εφαρμογή των SLA θα μπορούσε να οριστεί μια μεταβατική περίοδος, π.χ. 18 μηνών, έτσι ώστε να υπάρχει ο χρόνος να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν οι τεχνικές λύσεις, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Η αύξηση των SLA σε βάθος χρόνου θα πρέπει να αποτελούν μέρος της ψηφιακής στρατηγικής του ΠΠ.

     

    Βαρελάς Γιώργος
    upatras
    Αριθμός σχολίων: 4

    Δεν υπάρχει καμία αναφορά στην τηλεφωνία IP, η οποία είναι άλλη μία υπηρεσία που προσφέρει το Δίκτυο του ΠΠ.

    Βαρελάς Γιώργος
    upatras
    Αριθμός σχολίων: 4

    Σε σχέση με τον ορισμό του Τεχνικού Υπευθύνου (ΤΥ) στην παρ. 1.3: Ο ορισμός είναι προβληματικός στο σημείο που ορίζει τον ΤΥ ως «υπεύθυνο για την τεχνική εποπτεία των ΔYY και την εφαρμογή της υφιστάμενης πολιτικής». Ο ορισμός αυτός προϋποθέτει εξειδικευμένες γνώσεις, πρόσβαση σε εργαλεία διαχείρισης δικτύου, αλλά και έλεγχο των ρυθμίσεων του ίδιου του δικτύου.

    Η πραγματικότητα είναι πως ο ρόλος του ΤΥ δεν είναι θέση εργασίας μέσα στο οργανόγραμμα του ΠΠ (κανείς δεν έχει προσληφθεί ως «ΤΥ») και θα πρέπει να οριστεί στα πλαίσια του διοικητικού έργου του εκάστοτε διδακτικού, εργαστηριακού ή διοικητικού προσωπικού. Μία πρόταση για τον ορισμό, η οποία δεν υποθέτει εξειδικευμένες γνώσεις, είναι η εξής: «Τεχνικός Υπεύθυνος Δικτύου ή ΔΥΥ οργανικής μονάδας του ΠΠ (Τεχνικός Υπεύθυνος) ονομάζεται το προσωπικό, το οποίο ορίζεται από τη Γενική Συνέλευση στην περίπτωση ακαδημαϊκών Τμημάτων ή από τον διοικητικό προϊστάμενο στην περίπτωση διοικητικών υπηρεσιών, ως υπεύθυνο για την επικοινωνία με την ΔΨΔΤΠΕ σχετικά με τις δικτυακές ανάγκες του Τμήματος ή της Μονάδας, όπως συλλογή και υποβολή των αιτημάτων ενεργοποίησης / απενεργοποίησης δικτυακής πρόσβασης, αιτήματα ενεργοποίησης και απενεργοποίησης τηλεφωνίας IP. αιτήματα φιλοξενίας ιστοτόπων, ονοματολογία, κτλ».

    Ο ρόλος του «ΤΥ» πρέπει να αντιμετωπιστεί ως καθαρά διοικητικός και καθόλου τεχνικός. Δεν θα πρέπει να προϋποθέτει συγκεκριμένα προσόντα, ούτε και να προκύπτουν ευθύνες και υποχρεώσεις, πέρα από την επικοινωνία με την ΔΨΔΤΠΕ σχετικά με τις δικτυακές ανάγκες του Τμήματος ή της Μονάδας. Ως εκ τούτου, εκτός από τον ορισμό, θα πρέπει να τροποποιηθούν και οι παράγραφοι:
    4.2 : οι ΤΥ δεν μπορεί να έχουν την υποχρέωση να παρέχουν υποστήριξη σε υπηρεσίες.
    5.4 : οι ΤΥ δεν μπορεί να θεωρούνται συνυπεύθυνοι.
    Επίσης, θα πρέπει να αφαιρεθεί και η παράγραφος 9.2, καθώς οι ΤΥ δεν έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τους χρήστες και το δίκτυο και δεν έχουν πρόσβαση στις περιγραφόμενες πληροφορίες.

    Βαρελάς Γιώργος
    upatras
    Αριθμός σχολίων: 4

    «Κάθε χρήστης μέσω των υπηρεσιών cloud έχει δικαίωμα χρήσης 5ΤΒ για προσωπική χρήση με δική του ευθύνη.»

    Οι «υπηρεσίες cloud» δεν αναφέρονται αλλού στον προτεινόμενο Κανονισμό. Θα πρέπει να οριστούν πληρέστερα. Επίσης, ίσως πρέπει να επαναπροσδιοριστεί το όριο των 5TB για όλους τους χρήστες, ακόμα και για τους προπτυχιακούς.

Επιστροφή στο: Απάντηση στο: Κανονισμός Λειτουργίας Δικτυακών Υποδομών και Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Πατρών
Επισκόπηση 4 δημοσιεύσεων - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)